2018年2月24日 星期六

The Greatest Showman (Zac Efron & Zendaya) - Rewrite The Stars 中文翻譯歌詞


[Verse 1: Zac Efron]

You know I want you
It's not a secret I try to hide你知道我渴望得到你這不是個隱瞞的秘密
I know you want me
So don't keep saying our hands are tied我知道你也渴望者我不要一直說我們雙手被綁住
You claim it's not in the cards
But fate is pulling you miles away你宣稱這並不在牌局中命運註定你在遠方
And out of reach from me
But you're here in my heart我無法接觸到但你一直在我的心中
So who can stop me if I decide
That you're my destiny?假如我決定的話有誰能夠阻擋我
你就是我真命天子

[Chorus: Zac Efron]
What if we rewrite the stars?
Say you were made to be mine
如果我們能夠改寫星運
你與我命中註定
Nothing could keep us apart
You'd be the one I was meant to find
使任何事情皆無法分開我們
你將會變成那我的人
It's up to you, and it's up to me
No one can say what we get to be
由你我來做決定
沒有人知道我們的未來
So why don't we rewrite the stars?
Maybe the world could be ours Tonight
所以我們為何不改寫星運就在今晚 整個世界由我們所有

[Verse 2: Zendaya]
You think it's easy
You think I don't want to run to you
你覺得這件事很容易
你認為我不想投奔你的懷抱
But there are mountains
And there are doors that we can't walk through
但在我們之間卻有重疊高山
以及一道無法穿越的門坎
I know you're wondering why
Because we're able to be
我知道你困惑著為什麼
因為我們只能夠
Just you and me Within these walls
But when we go outside
好好地做我們自己在圍牆裡面
但我們只要一離開
You're going to wake up
and see that it was hopeless after all
你會從夢中清醒
看清這段感情終究沒希望

[Chorus: Zendaya]
No one can rewrite the stars
How can you say you'll be mine
沒有人可以改寫牛郎織女星
為甚麼你有把握你能夠屬於我
Everything keeps us apart
And I'm not the one you were meant to find
一切事物隔絕著我們
我並非你註定要去尋找的那個人
It's not up to you, and it's not up to me
When everyone tells us what we can be
無法由你我來做決定
當眾人想知道這段感情會有甚麼結局
How can we rewrite the stars?
say that the world could be ours Tonight
所以我們為何不改寫星運
就在今晚 整個世界由我們獨享

[Verse 3: Zac Efron and Zendaya]
All I want is to fly with you
All I want is to fall with you
我所想要的 與你高飛
我所想要的 與你墜落
So just give me all of you
所以就把你的一切交付給我吧

[Zendaya]
It feels impossible
這是不可能的

[Zac Efron]
It's not impossible
這不是不可能

[Zendaya]
Is it impossible?
這是不可能的嗎?

[Both]
Say that it's possible
說這是有可能的

[Choros : Zac Efron and Zendaya]
How do we rewrite the stars?
Say you were made to be mine
如果我們能夠改寫星運
你與我命中註定
Nothing could keep us apart
Cause you are the one I was meant to find
使任何事情皆無法分開我們
你將會變成我想要的人
It's up to you, and it's up to me
No one can say what we get to be
由你我來做決定
沒有人知道我們的未來
and why don't we rewrite the stars?
Changing the world could be ours 所以我們何不改寫星運整個世界由我們擁有
[Outro: Zendaya]
You know I want you
It's not a secret I try to hide
你知道我渴望看到你
這不是個需要隱瞞的秘密
I know you want me
So don't keep saying our hands are tied
我知道你也渴望者我
不要說我們被綁住


沒有留言:

張貼留言