2020年3月26日 星期四

Imagine Dragons - Radioactive (放射治療) 中文歌詞翻譯

Imagine Dragons - Radioactive (放射治療) Dex Shih 譯

I'm waking up to ash and dust
我醒來像一團污塵醒
I wipe my brow and I sweat my rust
擦去額上的汗水與鐵鏽
I'm breathing in the chemicals
自從呼吸到有毒的化學品
I'm breaking in, shaping up, then checking out on the prison bus
我得走進治療室,重心整裝塑造,再如監獄般出門
This is it, the apocalypse
這就是我的啟示錄

I'm waking up, I feel it in my bones
醒來時 能感受我的骨幹了
Enough to make my systems blow
足夠令我的身體再出發
Welcome to the new age, to the new age
歡迎到一個的新世代
Welcome to the new age, to the new age
歡迎到一個的新世代
I'm radioactive, radioactive
我的放射性治療
I'm radioactive, radioactive
我的放射性治療

I raise my flags, don my clothes
高舉旗幟 穿好衣服
It's a revolution, I suppose
我想這是一個革命性的開始
We're painted red to fit right in
漆上紅色才夠匹配

I'm breaking in, shaping up, then checking out on the prison bus
我得走進治療室,重心整裝塑造,再如監獄般出門
This is it, the apocalypse
這就是我的啟示錄

I'm waking up, I feel it in my bones
醒來時 能感受我的骨幹了
Enough to make my systems blow
足夠令我的身體再出發
Welcome to the new age, to the new age
歡迎到一個的新世代
Welcome to the new age, to the new age
歡迎到一個的新世代
I'm radioactive, radioactive
我的放射性治療
I'm radioactive, radioactive
我的放射性治療

All systems go, the sun hasn't died
我的身體可能運作 太陽從不滅亡
Deep in my bones, straight from inside
從我骨裡一直廷伸到身體之外

I'm waking up, I feel it in my bones
醒來時 能感受我的骨幹了
Enough to make my systems blow
足夠令我的身體再出發
Welcome to the new age, to the new age
歡迎到一個的新世代
Welcome to the new age, to the new age
歡迎到一個的新世代
I'm radioactive, radioactive
我的放射性治療
I'm radioactive, radioactive
我的放射性治療

沒有留言:

張貼留言