2016年9月5日 星期一

Purpose - Justin Bieber 中文翻譯歌詞

Feeling like I'm breathing my last breath
Feeling like I'm walking my last steps
感覺就像我呼吸我的最後一口氣

感覺就像我走我的最後一個步伐
Look at all of these tears I've wept
Look at all the promises that I've kept

看看所有這些我已經哭過的眼淚
看看所有的我已經守著的諾言

I put my heart into your hands
Here's my soul to keep

我把我的心交給你
還有我的靈魂
I let you in with all that I can
You're not hard to reach

我讓給你所有的
你不難得到的
And you've blessed me with the best gift
That I've ever known

而你賜予了我最好的禮物
那是我所見過的
You give me purpose
Yeah, you've given me purpose

你給了我的目標
你給了我的目標

Thinking my journey's come to an end, oh
Sending out a farewell to my friends

我的旅程告一段落
告別我的朋友
Forever peace
Ask you to forgive me for my sins

永遠平安
求你原諒我 我的罪過
 

Oh would you please?

I'm more than grateful for the time we spent

哦,你會原諒我嗎?
我更感謝我們一起渡過

My spirit's at ease

I put my heart into your hands

我的精神自由自在

我把我的心交給你

Learn the lessons you teach
No matter when, wherever I am

汲取你的教訓
無論何時,無論我在哪裡

You're not hard to reach
And you've given me the best gift

你都不難得到
你給了我最好的禮物

That I've ever known
You give me purpose everyday

我所見過的
你每天指引了我的目標

You give me purpose in every way
Oh, you are my everything

你給我各方面的目標

哦,你是我的一切
 

I don't know if this is wrong
Because someone else is telling me that it's wrong

我不知道這是錯誤的
因為其他人告訴我,這是錯的
But I feel this so let me just like,
try my best not to let this happen again

但我感覺得到,
盡力不要讓這種情況再次發生

We weren't necessarily put in the best position to make the best decisions.

我們不一定在最佳位置最好的決定。
You can't be hard on yourself for these were the cards that you were given

你不能對自己難過,
這些都是別人給予的評語

So you have to understand that these like

所以,你要明白,這就像…
That's not who you are

那不是你是誰,
You know you're trying to be the best you can be
But that's all you can do

你知道你想成為最好的
不過這就是你可以做的
If you don't give it all you got, you're only cheating yourself
Give it all you got

如果你不給所有你得到的,你只是在欺騙自己
給它你得到的
But if it ends up happening, it ends up happening
That's what it's that's what's happening with me

但如果它最終發生的事情,它最終發生
這就是發生的事情與我之間
It's like God I'm giving it all I got
Sometimes I'm weak and I'm gonna do it

這就像上帝給這一切的我
有時我軟弱,我也要做到
And it's like I'm not giving myself grace
I'm just like understanding, that's just how it is

它就像我不會放棄自己的美德
我了解,這它是如此而已

1 則留言: