2016年9月26日 星期一

"Say You Won't Let Go" - James Arthur 中文翻譯歌詞


I met you in the dark, you lit me up.
在黑暗低潮中遇見妳,妳點亮我的生命
You made me feel as though, I was enough.
妳讓我感覺 我曾充滿光采

We danced the night away we drank too much,
我們一起共舞  驅走夜晚 也許喝了太多
I held your hair back when you were throwing up.
我幫妳的頭髮往後綁 當妳的髮絲飛揚

And then you smiled over your shoulder
妳微笑面對
for a minute I was stone cold sober
一時我也酒醒過來
I pulled you closer to my chest.
將妳拉近我的胸前
And you asked me to stay over
妳問我要不要留下
I said I already told ya
我早說過了
I think that you should get some rest.
妳需要更多的休息

I knew i loved you then but you'll never know
我知道我愛著妳 但妳不會明白
cause I played it cool when I was scared of letting go.
我總是輕描淡寫 因為我害怕失去妳
I knew I needed you but I never showed.
我知道我想妳 還不敢向妳表白
But I wanna stay with you until we're grey and old.
但我想和妳在一起 到白頭偕老
Just say you wont let go
快說妳不會放手
Just say you wont let go.
快說妳不會放手

I'll wake you up with some breakfast in bed,
能喚妳醒來,準備早餐在床邊
I'll bring you coffee with a kiss on your head.
倒杯咖啡以及一個愛吻
I'll take the kids to school, wave them goodbye.
我會送孩子們上學 跟他們揮手再見
I'll thank my lucky stars for that night.
夜晚感謝所有的星星 讓我夢想成真

When you looked over your shoulder
當妳面對著我
for a minute I forget that I'm older
一時我也忘了年輕歲月
I wanna dance with you right now.
我立馬想與你共舞
And you look as beautiful as ever,
妳看來萬般美麗
and I sweared that everyday would get better
我承諾讓妳享受愜意的生活
You make me feel this way somehow.
你讓我 總是這麼想著

I'm so in love with you, and I hope you know.
我已深深愛上你 我希望妳知道
Darling your love is more than worth its weight in gold
妳給我無止盡的愛 是再多的黃金也比不上
We've come so far my dear, look how we've grown.
我們一路相伴 似乎一塊兒成長
But I wanna stay with you until we're grey and old.
我想和妳在一起 直到白頭偕老
Just say you wont let go
快說妳不會放手
Just say you wont let go.
快說妳不會放手

I wanna live with you,
我想和妳在一起
Even when we're ghosts.
即使生命終了變成鬼魂
Cause you were always there for me
因為你總是在我在身邊
when I needed you most.
在最需要的時刻
I'm gonna love you til my lungs give out.
我要愛你到天荒月老
I promise til death we part
我承諾  直到生命的終點才分開
Like in our vows
就像在教堂裡的誓言
So I wrote this song for you
於是我寫下這首歌
Now everybody knows
讓所有人知道
that it's just you and me until we're grey and old.
你和我在一起 直到人生終點

Just say you won't let go
快說妳不會放手
Just say you won't let go
快說你不會放手

沒有留言:

張貼留言